Seed Consultants anunță câștigătorii proiectului Harta Brandurilor Românești: Cotnari (Moldova), Murfatlar (Dobrogea), Dacia (Muntenia), Râureni (Oltenia), Cramele Recaș (Banat), Bace Toghiere (Crișana), Bizo (Maramureș), Bucovina (Bucovina), Luna Solai (Transilvania).
Lansată în cadrul campaniei Români buni Europeni, o inițiativă Intact Media Group, Harta Brandurilor Românești cartografiază cele mai iubite branduri românești de pe teritoriul țării. Timp de o lună, românii au putut să nominalizeze, în primă fază, iar apoi să voteze cele mai iubite branduri din zona din care provin. În funcție de tradiție și de specificul local, cele nouă regiuni și-au ales brandurile românești preferate.
Românii sunt mari iubitori de vin
Trei regiuni din România au susținut un brand de vin ca cel mai iubit brand românesc regional: Cramele Recaș în Banat, Murfatlar în Dobrogea și Cotnari în Moldova. Vinurile Corcova se numără și ele printre cele mai iubite branduri din Oltenia, clasându-se pe locul cinci. Dintre berile românești, doar Timișoreana și Ursus au reușit să ajungă printre finaliști.
Pe de altă parte, în Bucovina, cel mai iubit brand românesc este o apă: Bucovina, urmată îndeaproape de Dorna. Din aceeși categorie, Apa Minerală Lipova se află în top 5, în Crișana.
Brandurile românești din FMCG par a fi foarte apreciate de români, produsele de panificație Bizo au fost votate ca cel mai iubit brand din Maramureș, uleiurile Luna Solai în Transilvania, iar Râureni în Oltenia. Tradițiile românești sunt cu siguranță îndrăgite în Crișana cum sunt, de alfel, și poveștile lui Bace Toghiere. Iar Dacia, brandul care poartă numele istoric al regiunii din care provine, rămâne cel mai iubit brand românesc din Muntenia.
Nu putem spune despre români că nu își iubesc țara, brandurile turistice precum Delta Dunării sau Cimitirul Vesel de la Săp