Conducerea Inspectoratului General în Construcţii a decis să reinterpreteze o decizie a Guvernului, în avantajul propriu. Astfel că instituţia vrea să înfiinţeze mai multe funcţii de conducere. Proiectul este discutat miercuri, în şedinţa de guvern.
În ideea de a reduce numărul de şefi din instiuţiile publice, Guvernul a aprobat recent o ordonanţă prin care cerea ca numărul posturilor de conducere să fie de maxim 12% raportat la numărul de angajaţi din instiuţia respectivă. Conducerea ISC s-a gândit să reinterpreteze această decizie. Pentru că aici posturile de conducere erau sub 12% din totalul angajaţilor, s-au gândit să mai înfiinţeze 18 posturi de şefi.
“Modificarea structurii organizatorice propusă prin prezentul proiect de act normativ instituie o serie de măsuri care corespund prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2013 inclusiv prin aplicarea procentului de 12% pentru funcţiile de conducere din numărul total al posturilor”, argumentează reprezentanţii ISC, într-un proiect de act normativ transmis Guvernului, spre aprobare.
În ordonanţa dată de Guvern se precizează că numărul funcţiilor de conducere trebuie să fie de “maxim 12%”, prin urmare instituţiile care au mai puţini şefi nu ar trebui să înfiinţeze posturi noi. Inspectoratul de Stat în Construcţii este instituţie finanţată integral de la bugetul de stat.
Cheltuieli suplimentare de 99.000 lei
În loc să reducă cheltuielile de personal, ISC va solicita o suplimentare a fondului de salarii cu 99.000 lei.
În prezent, la ISC sunt 59 de persoane cu funcţii de conducere (inclusiv demnitarii), iar fondul de salarii aferent este de 399.000 lei. Dacă actul normative propus va fi aprobat de Guvern, vor fi în total 77 de funcţii de conducere (inclusiv demnitarii). ISC estimează că fondul de salarii aferent va trebui suplimetat cu 99.000 lei, pentru a asigura plata no