Crearea unui pasaj rutier în faţa Casei Presei nu ar face decât să mute ambuteiajele de la intrarea în oraş către zona sa centrală, susţine societatea civilă.
Pasajul rutier subteran dorit de Primăria Capitalei la Piaţa Presei Libere este inutil, consideră ONG-urile, care invocă, printre altele, argumente legate de mediu, trafic şi costuri, în timp ce municipalitatea susţine contrariul, arătând că proiectul rezolvă problema circulaţiei în nord. „Suntem, fără discuţie, împotrivă. Faptul că (pasajul – n.r.) nu face decât să aducă mai multă poluare aerului, distrugând inclusiv spaţiul verde existent, ne face să nu avem ce să discutăm. Gradul de sănătate al bucureştenilor este execrabil şi, cu creşterea traficului şi cu distrugerea spaţiilor verzi, va fi «la superlativ»“, a declarat, potrivit Mediafax, Nicolae Rădulescu Dobrogea, reprezentant al organizaţiei Eco Civica, la dezbaterea publică susţinută la Primăria Bucureştiului.
La rândul său, vicepreşedintele organizaţiei, Dan Trifu, a arătat că realizarea acestui pasaj încurajează traficul spre centrul Bucureştiului, lucru ce a dus la monitorizarea Capitalei de către organisme internaţionale, din punct de vedere al calităţii mediului.
„Cu fiecare pasaj pe care îl facem, coada de maşini se mută spre centru. Cu cât este mai promovat traficul pe această direcţie, cu atât liniile RATB de acolo sunt mai goale. Deci pierdem de două ori. Avem şi poluare, avem şi linii nerentabile ale RATB“, a menţionat Trifu.
Un alt reprezentant al societăţii civile a arătat că pasajul este inutil deoarece în zonă nu există blocaje majore ale circulaţiei în comparaţie cu alte capitale europene.
„Pasajul agresează patrimoniul, fiind compromise valoarea de arteră a bulevardului Kiseleff şi perspectiva către Arcul de Triumf, şi agresează mediul, pentru că propune defrişarea plantaţiei înalte de pe Kiselef