Anunțul premierului, că va trimite Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR marfă la CSAT pentru aprobare este un joc politic pentru electoratul USL. Acest tip de aprobări nu intră în atribuțiile CSAT. În plus, consultativ, Consiliul și-a spus deja părerea, recomandând ca privatizarea să fie făcută cu un investitor strategic. Sursa: NICU DÎRDÎIAC
Conform legii 415/2002 privind organizarea și funcționarea CSAT, instituția nu are atribuţii în aprobarea privatizărilor. Conform articolului 2, alin d din lege, CSAT avizează numai proiectele de acte normative iniţiate sau emise de Guvern privind:
1. securitatea naţională;
2. organizarea generală a forţelor armate şi a celorlalte instituţii cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale;
3. organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;
4. pregătirea populaţiei, a economiei şi a teritoriului pentru apărare;
5. propunerile de buget ale instituţiilor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale;
6. alocaţiile bugetare destinate ministerelor şi serviciilor cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
7. condiţiile de intrare, trecere sau staţionare pe teritoriul României a trupelor străine;
8. numirea în funcţiile prevăzute în statele de organizare cu grad de general-locotenent, viceamiral, similare şi superioare acestora;
Băsescu: CSAT nu se ocupă de târguieli
Răspunsul președintelui Traian Băsescu la anunțul de astăzi al premierului poate fi anticipat. Încă din intervenția sa de luni, când i-a cerut lui Ponta să-și asume privatizarea CFR Marfă, șeful statului declara: "CFR Marfă este o companie mare, este cea mai mare companie de transport mărfuri din România, este o companie strategică prin obligaţiile pe care le are în situaţii care reclamă mişcări ale Armatei Române în eventualitatea unor situaţii de criză