Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România au înaintat, în medie, cu circa 1,7% în perioada 1 iunie-1 iulie. Media a fost trasă în jos şi de faptul că o parte din contractele de construcţie de autostrăzi au fost reziliate în ultima perioadă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Deşi este vară şi lucrările ar trebui să înainteze într-un ritm alert, pe teren doar pe câteva şantiere s-a lucrat în luna iunie.
Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi aflate în construcţie, cu o lungime cumulată de 250 de kilometri, sunt finalizate, în medie, în proporţie de circa 70%, deşi multe dintre ele trebuia deschise circulaţiei încă din luna aprilie, arată estimările ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.
În perioada 1 iunie-1 iulie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a efectuat plăţi de aproape 30 de milioane de euro către companiile care lucrează pe cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, în contextul în care cu o lună înainte, în mai, achitase facturi de doar 2 milioane de euro.
În general, statul a plătit în ultimele luni facturi anterioare către constructori, iar în prezent a redus puternic cheltuielile cu investiţiile, pentru a nu lăsa deficitul bugetar să derapeze.
Cel mai mare avans înregistrat în perioada 1 iunie-1 iulie, de circa 6%, a fost înregistrat pe primul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu, unde lucrează austriecii de la Strabag. Autostrada este construită în proporţie de circa două treimi, iar CNADNR spune că ar trebui să fie gata în luna august a acestui an. Există însă şi şantiere pe care nu s-a înaintat deloc în luna iunie, aşa cum este cazul primilor 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, unde lucrează italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi. Tronsonul era finalizat în pro