Consiliul Suprem de Apărare a Ţării nu are atribuţii legale pentru a aviza vânzarea CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR), societate comercială deţinută de Gruia Stoica. Punct. Singurul mod în care CSAT se poate implica în această vânzare este acela de a verifica dacă ea nu are loc în condiţii în care să aducă atingere atingere "securităţii naţionale". Lucru pe care l-a făcut deja.
În data de 5 februarie a.c., CSAT a avizat hotârîrea de guvern de aprobare a strategiei de privatizare a CFR Marfă. A făcut acest lucru în baza Legii 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea CSAT (art. 4., alin. d, punctul 1), care îi dă dreptul legal să avezeze "proiectele de acte normative iniţiate sau emise de Guvern", doar sub aspectul "securităţii naţionale". Cu acel prilej, CSAT a recomandat vânzarea CFR Marfă către un "investitor strategic".
După doar o săptămână, cu toate avizele luate, Guvernul a aprobat strategia de privatizare a CFR Marfă, ocazie cu care, nota bene, şi-a asumat şi vânzarea către un investitor strategic. Mai mult, Victor Ponta l-a atenţionat atunci pe liberalul Relu Fenechiu că mingea este în terenul său, că este "într-o perioadă cu multe probleme". "Condiţiile pe care le-aţi pus şi pe care le-am anunţat şi public - licitaţie cu investitor strategic, zece milioane de euro garanţia - ne scutesc de circ şi de alte evenimente ca cele de anul trecut de la Oltchim, dar asta nu înseamnă că avem garantat succesul", a declarat premierul aproape profetic, anticipând parcă balamucul.
Între timp, Relu Fenechiu a plecat din Guvern din cauza condamnării în Dosarul "Transformatorul", iar Victor Ponta a devenit ministru interimar. A sperat probabil că va fi doar pentru câteva zile, că un alt ministru liberal îşi va asuma responsabilitatea finalizării privatizării CFR Marfă. Ghinion! Preşedintele i-a prelungit interimatul, iar premierul s-a văzut pus în si