Piaţa asigurărilor a ajuns la un nivel de maturitate suficient de dezvoltat încât românii pot să înţeleagă necesitatea şi utilitatea acestor servicii, a anunţat, la Adevărul Live, preşedintele Asirom.
Procesul de reglementare a pieţelor financiare demarat la începutul anilor '90 nu a însemnat şi o maturizare a pieţei. „Acum însă a venit momentul în care generaţiile tinere şi cele mai în vârstă pot înţelege că asigurările sunt o necesitate“, a spus Mariana Diaconescu, preşedintele Asirom, invitată la Adevărul Live.
„În România, gradul de penetrare a asigurărilor în rândurile populaţiei este relativ scăzut, 1% spre 2%, faţă de media UE de 8%. Dar nivelul de penetrare a asigurărilor este legat de nivelul de trai şi de puterea de cumpărare a populaţiei, care sunt pe un palier destul de scăzut faţă de media europeană“, a spus Mariana Diaconescu.
Oficialul Asirom anticipează că, pe măsură ce va creşte puterea de cumpărare a românilor, „şi noi, asigurătorii, ne vom putea implica mai mult, împreună cu şcolile şi cu celelalte instituţii formatoare, astfel încât gradul de penetrare să se apropie de media Uniunii Europene“.
„Este o relaţie strânsă între nivelul de educaţie necesar pentru a înţelege utilitatea asigurărilor şi - de cealaltă parte - asigurătorii care vor conferi calitate acestor servicii şi vor înţelege mai profund necesităţile clienţilor, adaptându-şi oferta la aceste necesităţi“, a mai spus şefa Asirom.
„Asigurările cresc numai odată cu economia“
Creşterea de 6% a pieţei de asigurări în 2012 „s-a datorat mai mult avansului asigurărilor de răspundere, iar o parte nu s-a datorat contractelor încheiate în România, ci în străinătate“, a arătat Mariana Diaconescu.
Anul acesta, „piaţa nu va mai creşte foarte mult, cel mai probabil va stagna sau va avea un avans redus, pentru că economia românească în ansamblu mai