Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, cele opt sedii ale direcţiilor financiare regionale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), precum şi sediile regionale a Direcţiei Antifraudă.
Decizia vine după ce în iunie guvernul a aprobatproiectul privind reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care va fuziona prin absorbţie şi va prelua activitatea Autorităţii Naţionale a Vămilor, precum şi activitatea Gărzii Financiare, care se desfiinţează, iar în cadrul Fiscului se înfiinţează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală.
Proiectul de reorganizare a ANAF este ataşat împrumutului de 70 mil. euro aprobat la începutul lunii mai de Banca Mondială. Activitatea la nivel teritorial a ANAF se reorganizează în 8 direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformarea a 8 direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă.
Oraşele în care îşi vor avea sediul direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sunt: Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti.
Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei guvernului României. Propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă şi în care nivelul realizat al veniturilor bugetare şi numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare şi a criteriului geografic.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 25.07.2013
Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, cele opt sedii ale direcţiilor financiare regionale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), precum şi sediile regionale a Direcţ