Principalul criteriu la cumpărarea unei mașini de ocazie rămâne prețul, relevă o analiză a celui mai mare site de anunțuri pentru vânzarea mașinilor second hand, Autovit.
În primele șase luni ale acestui an, cele mai des întâlnite paliere de preț pe autovit.ro au fost 5-10.000 euro și sub 3.000 euro. Și categoria de mașini de peste 10.000 euro are o pondere importantă, de aproximativ un sfert.
Analizând variațiile față de 2012, o concluzie interesantă este creșterea cu 14% a numărului de anunțuri pentru mașini de sub 3.000 euro. Pentru intervalul 20-100.000 euro, avansul a fost de 21%. Aceasta este cea mai mare creștere – iar o concluzie ar putea fi faptul că românii nu mai pot întreține mașinile scumpe și vor să le vândă. În plus, trebuie luat în calcul și faptul că intervalul 3-10.000 euro a înregistrat scăderi ale numărului de anunțuri. Trendul descendent pe palierul de preț 3-10.000 Euro, în general mașini Euro 3 și Euro 4, se datorează în principal timbrului de mediu care, datorită valorilor foarte mari, a încetinit sau chiar oprit anumite tranzacții.
Foarte puțini proprietari de mașini Euro 3 și Euro 4 își permit să piardă acum un procent important din valoarea mașinii scoase la vânzare așa că preferă să păstreze mașinile pentru viitor, sperând în schimbarea sistemului de taxare, vor cauta soluții de evitare a timbrului de mediu sau, în cele din urmă, vor reveni în piață pentru a evita amânarea momentului vânzării până când mașina încă mai are un preț bun.
Mihai Cune, Business Manager al autovit.ro, explică evoluția în funcție de norma de poluare: “Scăderea pe segmentul Non Euro – Euro 2 se explică prin faptul că mașinile înmatricultate în România pur și simplu nu se mai tranzacționează. S-au tranzacționat cât de multe posibil în ianuarie – martie până la introducerea noului sistem de taxare, apoi proprietarii fie au rămas cu ele