Peugeot 3008 HYbrid4, lansat in primavara 2012, este primul hibrid diesel din lume care a intrat in productie de serie si dispune de 200 CP, furnizati de un motor diesel de 2 litri 163 CP si un motor electric de 37 CP. Cele doua motoare functioneaza alternativ sau simultan in functie de modul de sofat.
Modelul Euro5 cu emisii de 104 grame CO2/km are un singur nivel de echipare, denumit HYbrid4, si un pret de 38.500 euro cu TVA. Hibridul de 200 CP este cu aproape 10.000 de euro mai scump decat modelul diesel de 2 litri 163 CP cu echiparea Allure. Cel mai ieftin 3008, cu motorul de 1,6 litri benzina 120 CP, costa 21.000 de euro, iar prin oferta companiei ajunge la 18.200 euro cu TVA.
Crossover-ul hibrid 3008 are patru moduri de operare, Auto (motorul electric si motorul diesel functioneaza alternativ sau impreuna), ZEV (masina merge doar cu motorul electric), 4WD (tractiune integrala - rotile spate sunt actionate de motorul electric, in timp ce rotile de pe fata sunt actionate de cel termic) si Sport (permite schimbarea mai rapida a vitezelor si un regim al motorului mai ridicat fata de modul auto).
Spre deosebire de multe masini hibrid, 3008 HYbrid4 reuseste sa mearga in traficul urban aproape jumatate din timp in mod electric, iar sistemul Start/Stop opreste masina ori de cate ori este cazul chiar si dupa porniri-opriri succesive la cateva secunde.
Dupa 100 de km parcursi prin oras am inregistrat un consum de 5,5%, similar cu cel extraurban. Consumul inregistrat de motorul diesel pe autostrada la o viteza de 100 km/h a fost de 5%. Din pacate, motorul electric functioneaza la viteze mult mai mici, de aceea in afara orasului masina ruleaza aproape numai cu motorul diesel. Francezii spun ca hibridul consuma cu 35% mai putin decat un model diesel.
Pentru a ne ajuta sa intelegem cum functioneaza hibridul, inginerii au afisat pe tabloul de bor