Mihai Răzvan Ungureanu, la vizita din Petroşani, ca un politician iscusit şi atent, a ştiut să scoată la suprafaţă minusurile actualei guvernări, raportat la nevoile zonei. Unul dintre acestea este celebrul drum spre Voineasa.
Pe vremea pedeliştilor s-a reabilitat Drumul Regelui, dar tot pe vremea lor a mai rămas o bucăţică, aia care ne interesează pe noi, nereabilitată, numai gropi. În plus, nici restul lucrării efectuate pe Transalpina nu este realizată “la cheie”, existând o serie de deficienţe, cum ar fi lipsa parapeţilor de protecţie, toaletelor publice, semnalizărilor.
Pe noi, cei din Valea Jiului, situaţia acestui drum ne ustură cel mai tare, mai ales de când cu lucrările de pe Defileul Jiului, care îngreunează legătura cu sudul ţării.
Dar iată care este situaţia cu drumul spre Voineasa. În cadrul Proiectului de eliminare a efectelor inundaţiilor şi măsurilor de prevenire a lor-BEI II, contract FI 23371/2006, pe DN 7A sunt cuprinse următoarele două obiective: „Consolidare şi protecţie versanţi DN 7 A, km 63+200 - km 86+601” şi „Consolidare şi amenajare DN 7A, km 86+601- km 105+120”.
Pentru realizarea obiectivului „Consolidare şi protecţie versanţi DN 7 A, km 63+200 - km 86+601” a fost semnat contractul de lucrări nr. 519/10.01.2008, executant fiind SC Romstrade SRL. Ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor asumate prin contract, acesta (contractul de lucrări) a fost reziliat în data de 21.12.2012. În momentul rezilierii, procentul de execuţie al lucrărilor era de 71%.
Implicit, s-au început apoi demersurile necesare pentru finalizarea acestui obiectiv, în vederea demarării procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, cu fazele de elaborarea a documentaţiilor tehnice şi de avizare. După această etapă, va fi demarată procedura de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor şi întocmirea proiectului te