IAŞI. Guvernul a aprobat, în şedinţa de azi, cele opt sedii ale direcţiilor financiare regionale, precum şi sediile regionale a Direcţiei Antifraudă a ANAF, a anunţat premierul Victor Ponta, care a arătat că sediile regionale ANAF au fost stabilite în funcţie de cel mai mare număr de contribuabili.
Decizia a fost adoptată de Guvern printr-o hotărâre de reorganizare a ANAF.
“Toate cele opt sedii ale direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administraţia fiscală regională să fie în cel mai mare oraş, care are cel mai mare număr de contribuabili”, a spus Ponta.
El a arătat că sedii ale administraţiei financiare regionale vor fi înfiinţate la Cluj-Napoca, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti şi Bucureşti.
Un alt astfel de sediu va fi înfiinţat la Galaţi, a completat ulterior Guvernul printr-un comunicat.
“Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului. Propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă şi în care nivelul realizat al veniturilor bugetare şi numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare şi a criteriului geografic”, se arată în comunicat.
Ponta a mai afirmat că direcţiile antifraudă au fost stabilite pentru acele oraşe care au activităţi specifice frontierelor, precum Constanţa, Suceava sau Oradea.
Alte astfel de sedii vor fi deschise la Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Sibiu şi Bucureşti, a completat Guvernul, prezicând că sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor.
“În ceea ce priveşte realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală şi vamală, în favoarea domeniil