Situaţie paradoxală la Ploieşti unde autorităţile locale nu pot face nici o reparaţie din bani publici la calea de rulare a celor două tramvaie din oraş pentru că există, în acelaşi scop, un proiect pe fonduri europene, aflat deja în întârziere. Un tramvai a deraiat zilele trecute, iar pe mai mulţi kilometri, asfaltul s-a măcinat până a scos la iveală plasa metalică şi pământul de dedesubt
Pe oricare dintre cele două trasee ale tramvaiului din Ploieşti (aproximativ 20 de kilometri), mergi zilele acestea este absolut imposibil să găseşti cinci metri consecutivi de cale de rulare fără gropi, fisuri şi, mai nou, cratere care au început să scoată la iveală plasa metalică dintre şine sau pământul pe care a fost consolidat asfaltul iniţial.
Pe alocuri, şinele rămase fără susţinere s-au desprins şi s-au ridicat de la nivelul solului „pândind“ orice roată a unui şofer nefericit care are proasta inspiraţie să conducă în preajma liniilor de tramvai.
De altfel, ploieştenii care circulă pe trotuarele de pe Şoseaua Nordului sau a Vestului recunosc auditiv bufnitura inconfundabilă de roată ruptă într-o şină de tramvai neobservată la timp.
De la Nord la Vest, pe traseul 102, sau de la Nord la Sud, pe traseul 101, călătoria cu tramvaiul a devenit o opţiune similară unui parc de aventuri, plin de urcurşuri, afundări, păcănituri şi legănat de barcă în furtună.
Iar de faptul că mersul cu tramvaiul a devenit sport extrem s-au convins săptămâna trecută şi câţiva ploieşteni care s-au trezit pe lângă linie, după ce tramvaiul a încercat fără succes să meargă pe asfalt, în zona Democraţiei. Nu s-a întâmplat nimic cu cei câţiva zeci de călători deraiaţi cu tot cu tramvai şi, în general, doar îndemânarea vatmanilor mai face posibilă terminarea călătoriei în condiţii de siguranţă.
Pământul de la 1987 a ieşit la suprafaţă
Episodul de săptămâna trecută a