Mogulul român al căii ferate, Gruia Stoica, cel care deţine şi linia de transport Buzău-Nehoiu, a reuşit în urma licitaţiei de privatizare a C.F.R. Marfă să desfiinţeze practic pactul dintre palatele Victoria şi Cotroceni. G.F.R.-ul lui Gruia Stoica va controla, după preluarea pachetului majoritar al C.F.R. Marfă, 70 la sută din piaţa de transport feroviar de marfă.
Preşedintele Traian Băsescu s-a arătat foarte nemulţumit de modul în care s-au derulat acţiunile privatizării C.F.R. Marfă, afirmînd că firma lui Gruia Stoica n-ar avea banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută acum „pe la bănci“ sumele pe care le datorează Guvernului. Ca urmare, preşedintele a precizat că va amâna până pe 23 august desemnarea unui ministru la transporturi, chiar dacă i-a fost propus deja liberalul Ovidiu Silaghi. Băsescu îşi arată în acest fel colţii faţă de Ponta, pe care – intuind un posibil scandal în privinţa privatizării C.F.R. Marfă – l-ar vrea în fruntea Ministerului Transporturilor ca interimar până la limpezirea situaţiei.
De cealaltă parte, premierul a contraatacat, aducând în atenţie dosarele făcute „la comanda” lui Traian Băsescu. „Până astăzi nu e nimic în neregulă şi lucrurile au fost confirmate de consultanţi internaţionali, de partenerii noştri internaţionali, care au considerat-o o procedură corectă, altfel n-am fi intrat în boardul FMI. Nu m-ar mira, însă, în buna tradiţie a activităţii domnului Băsescu, să se trezească firma sau proprietarul firmei cu ceva dosare penale. Aceasta e tradiţia: cine îl supără pe domnul Băsescu se face cu câte un dosar penal, dar cred că ne-am obişnuit cu toţii să trăim cu chestia asta. Avem destule dosare făcute la sugestia televizată a preşedintelui. Trebuie să mergem mai departe, să-l lăsăm să creeze cât mai puţine daune. A creat deja de nouă ani foarte multe daune României”, a avertizat Ponta.
Traian