PepsiCo, al doilea mare producător mondial de băuturi răcoritoare, a câştigat, în primul semestru al anului, 3,085 miliarde dolari, cu 18 % mai mult decât în perioada similară din 2012, în cel de-al doilea trimestru profitul companiei crescând cu 35 %.
Compania americană a obţinut, în perioada ianuarie-iunie, un profit net pe acţiune de 1,97 dolari, faţă de 1,65 dolari în primele şase luni din 2012, când profitul a totalizat 2,615 miliarde dolari.
Producătorul Pepsi-Cola, Doritos sau Gatorade a încasat în primul semestru 29,388 miliarde dolari, cu 2 % mai mult comparativ cu veniturile de 28,886 miliarde dolari obţinute în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte rezultatele din trimestrul al doilea, care au atras cel mai mult atenţia analiştilor din SUA, PepsiCo a câştigat 2,010 miliarde dolari (1,28 dolari/acţiune), cu 35 % mai mult faţă de acelaşi trimestru din 2012, când profitul a fost de 1,488 miliarde dolari (94 cenţi/acţiune). Încasările au crescut cu 2%, la 16,807 miliarde dolari.
"Suntem încântaţi de rezultatele noastre din trimestrul al doilea şi din prima jumătate a lui 2013, care ne dau mai multă încredere că ne vom atinge obiectivele pentru întregul an", a spus preşedintele PepsiCo, Indra Nooyi.
Pe zone geografice, veniturile diviziei Frito-Lay North America au crescut cu 4 %, la 3,332 miliarde dolari, iar cele ale diviziei PepsiCo Americas Beverages s-au redus cu 2 %, la 5,26 miliarde dolari.
PepsiCo a anunţat că în America Latină încasările au crescut cu 9 %, la 2,116 miliarde dolari, în Europa s-au majorat cu 1%, iar în Asia, Orientul Mijlociu şi Africa au crescut cu 6 %.
Compania îşi menţine previziunile privind obţinerea unui profit net pe acţiune de 4,1 dolari în acest an şi speră să înapoieze acţionarilor 6,4 miliarde dolari, prin dividende şi un progr