Un ordin în vigoare al Ministerului Transporturilor îi interzice directorului general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa să discute cu presa. De fapt, i se interzice să aibă orice opinie legată de port, în public. Ieri, Lucian Băluţ ”şi-a luat inima în dinţi”, după cum a afirmat, şi a susţinut o conferinţă de presă fără să fi avut aprobarea ministerului. Trimisese actele, dar nu a primit niciun un răspuns. ”Mă aştept la repercusiuni”, a spus el De fapt, acelaşi minister nu i-a aprobat nicio deplasare în străinătate, în interes de serviciu. ”Probabil nu m-au considerat demn să reprezint portul”, a explicat Băluţ.
Au cerut revocarea raportului
Cu întreaga conducere a companiei alături, Lucian Băluţ a încercat să demonteze acuzaţiile raportului întocmit de doi experţi ai Ministerului Transporturilor, care acuzau nereguli grave legate de două licitaţii organizare de CNAPMC: cea referitoare la prelungirea digului de larg din port şi la contractul de consultanţă pentru această lucrare. Conducerea a fost acuzată, în primul caz, că a acceptat majorarea contractului şi a plătit un avans de circa 10 milioane euro, iar în al doilea că, de asemenea, a acceptat majorarea contractului. Pentru acest caz, Decebal Şerban, fost director general pe atunci, a explicat că legea prevedea indexarea cu inflaţia, dacă de la semnarea contractului până la punerea în execuţie treceau mai mult de şase luni. În ceea ce priveşte primul contract, Lucian Băluţ a afirmat că nu s-a majorat contractul, valoarea fiind aceeaşi, de 99 de milioane de euro. Punctul din contract care prevederea posibilitatea majorării contractului a fost eliminat printr-un act adiţional. Lucian Băluţ are explicaţii şi în legătură cu avansul. ”Avansul de 10% este prevăzut în contract”, spune acesta. Pentru a fi acordat, olandezii care au câştigat licitaţia au depus o garanţie de 10%