În perioada 2014-2020, România ar putea avea la dispoziție pentru construcția de autostrăzi fonduri europene nerambursabile în valoare de 3 miliarde de euro, a declarat miercuri Dan Şova, ministrul delegat al Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS).
Compania de Drumuri se va împărţi în mai multe companii regionale
În Europa sunt autorităţi separate de autostrăzi şi separate de drumuri naţionale. La sfârșitul anului 2012, ministrul delegat Dan Şova a fost autorizat de Guvern să ceară în adunarea generală a acţionarilor a CNADNR divizarea societăţii în două noi companii naţionale, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi, prezentată ulterior ca Autoritatea Naţională de Autostrăzi, şi Compania Naţională de Drumuri.
Autoritatea Naţională de Autostrăzi va funcţiona sub autoritatea acestui nou departament, iar Compania Naţională de Drumuri va fi organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Astfel, România va avea o autoritate al cărei obiect de activitate va fi supravegherea construcţiei şi întreţinerii autostrăzilor.
Instituţia care va gestiona aceste fonduri va fi Autoritatea Naţională de Autostrăzi (ANA), care va începe să funcţioneze efectiv din 2014 şi va fi o „instituţie independentă”. Numirea şi revocarea şefului noii autorităţi vor reveni premierului Victor Ponta, a precizat Dan Şova, care a ţinut să precizeze că ANA va funcţiona „în coordonarea, nu sub autoritatea DPIIS”.
Autoritatea Naţională de Autostrăzi (ANA) se va ocupa doar de autostrăzi, iar compania de drumuri se va ocupa doar de drumurile naţionale. Din 2020, România va avea doar autostrăzi şi drumuri regionale, nu drumuri naţionale, potrivit ministrului delegat Dan Şova.
El a adăugat că noua autoritate se va ocupa de autostrăzile care vor fi construite din 2014, cu banii din alocarea financiară din 2014-2020. „Aut