Facebook a avut în trimestrul doi venituri de 1,81 miliarde de dolari, în urcare cu 53% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, şi un profit net de 333 milioane de dolari, rezultate care depăşesc estimările analiştilor şi confirmă strategia companiei de a investi masiv în servicii mobile.
Profitul vine după o pierdere de 157 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut.
În urma deciziei de anul trecut a CEO-ului Mark Zuckerberg de a investi în software destinat platformelor mobile, vânzările de publicitate pe dispozitive wireless sunt pe cale să depăşească afacerile generate prin computere desktop, transmite Boomberg.
Acţiunile Facebook au crescut cu 21% în prelungirea şedinţei oficiale de tranzacţionare de miercuri pe bursa de la New York, la 31,98 dolari, în urma rezultatelor peste estimări care au spulberat temerile investitorilor că cea mai mare reţea de socializare nu poate monetiza adecvat serviciile pe dispozitive mobile.
Compania avea la finalul şedinţei bursiere de miercuri o capitalizare de piaţă de 64 miliarde de dolari.
Facebook s-a listat la bursă în luna mai a anului trecut, la o cotaţie de 38 dolari pe acţiune. Acţiunile companiei au atins un minim de 17,55 dolari în septembrie, pe fondul temerilor privind posibilitatea de a monetiza numărul tot mai mare de utilizatori care accesează platforma de socializare de pe dispozitive mobile precum smartphone-urile şi tabletele. Înaintea publicării rezultatelor pentru trimestrul al doilea al acestui an, acţiunile Facebook se tranzacţionau cu 30% sub preţul de la listare.
Veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile vor depăşi în scurt timp jumătate din afacerile totale ale companiei, faţă de 30% în primul trimestru, a declarat Zuckerberg într-o conferinţă.
Numărul utilizatorilor care accesează Facebook de pe astfel de platforme a crescut