Se zvoneşte că ea va fi finanţată abia din 2020
La sfârşitul anului trecut, mai precis în 8 decembrie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (C.N.A.D.N.R.) a anunţat demararea licitaţiei care ar aduce o primă autostradă în judeţul Buzău. Este vorba despre anunţul de intenţie privind proiectarea şi construcţia autostrăzii Ploieşti-Buzău-Focşani, care a venit la 4 ani după ce se iniţiase un proiect de consultanţă pe aceeaşi temă. În 26 august 2008, aceeaşi C.N.A.D.N.R. anunţa că pentru Autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani că în urma studierii celor 5 oferte de consultanţă primite, s-a decis să se atribuie contractul firmei americane The Louis Berger Group inc, firma urmând a fi plătită cu 2.302.422 euro fără TVA pentru a analiza oportunitatea unei asemenea construcţii.
În decembrie trecut, după 4 ani de analize, C.N.A.D.N.R. s-a decis să ia din nou taurul de coarne şi a publicat un alt anunţ, cel prin care se făcea publică intenţia construirii autostrăzii cu pricina, solicitându-se, în acelaşi timp, anunţuri de participare la licitaţie pentru firmele interesate. Pentru asta, cei de la „Drumuri Naţionale” au estimat valoarea investiţiei undeva între 800 de milioane şi 1 miliard de euro, bani pe care investitorul ar trebui să-i găsească singur. În compensaţie, contractul care ar urma să fie semnat ar permite constructorului să exploateze autostrada timp de cel mult 30 de ani de la atribuirea contractului. Dacă lucrurile ar fi mers aşa cum au planificat guvernanţii, Autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani ar fi trebuit finalizată cât mai repede, astfel ca firma constructoare să-şi poată recupera banii investiţi, dar şi profitul, într-un termen cât mai rapid.
Problema este că prin anunţul de intenţie se prevedea ca termen limită pentru depunerea candidaturilor de către firmele interesate data de 28 iunie 2013. Cum de atunci a trecut apro