Dacă la sfârșitul lunii mai, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) anunța că tronsonul Vințu de Jos – Cut/Cunța, de pe autostrada Orăștie-Sibiu va fi dat în folosință în noiembrie 2013, la trei luni înainte de data limită, lucrările sunt încă departe de a fi finalizate, scriu jurnalistii de la Alba24.ro
La ieșire din Sebeș în direcția Daia, pasarela autostrăzii, care trece peste șosea, se termină brusc, iar pe platforma superioară încă nu a fost turnată nicio șapă de beton, niciun strat asfaltic. Unul dintre poduri abia acum se costruiește, iar zona de legătură cu șoseaua în că nu a fost făcută.
Mai sunt trei luni până la termenul anunțat de CNADNR pentru finalizarea tronsonului Vințu de Jos – Cut, un termen scurt, care dacă nu va putea fi respectat, va amâna pentru martie-aprilie 2014 speranța locuitorilor din Sebeș și a conducătorilor auto care tranzitează frecvent zona, că vor scăpa de coloane interminabile și blocaje în trafic.
Termenul de finalizare a autostrăzii Orăștie – Sibiu a fost, inițial, aprilie 2013. Tronsonul Vințu de Jos-Cut este executat de STRACO Grup, are o lungime de 19 km și costă 377.780.208 lei ( aproximativ 87,8 milioane de euro).
Probleme au aparut si pe lotul trei al autostrăzii Orăștie – Sibiu, unde a avut o alunecare de teren de şase kilometri si termenul de finalizare a fost prelungit.
“Avem, de exemplu, o problemă foarte importantă, pe Orăştie-Sibiu, lotul trei, unde avem o alunecare de teren de şase kilometri, din cauza unei soluţii tehnice care a fost stabilită de la început că trebuiau să facă tunel, oamenii nu au făcut tunel, au crezut că pot face fără tunel, uite că s-a surpat terenul şi acum termenul pe care îl avem este 18 luni de la data la care rezolvăm această problemă”, a declarat, in luna mai, Dan Şova, Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastruct