Pentru a-şi revigora încasările, liderul pieţei de televiziune a decis să iasă din grila de posturi retransmise gratuit de cablişti. Constrânşi de presiunea clienţilor, operatorii vor scoate banii din buzunar.
După aproape 18 ani de existenţă a postului Pro TV, fondat de Adrian Sârbu, liderul pieţei de televiziune vine cu o nouă premieră: a înştiinţat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) că, începând cu 23 iulie, iese din grila must-carry. În această grilă sunt incluse primele 20% din posturile cu cea mai mare audienţă, care sunt libere la retransmisie.
Practic, acum, companiile de cablu trebuie să ceară acordul Pro TV pentru a retransmite postul şi, bineînţeles, să plătească. „Vă rugăm să dispuneţi comunicarea publică a renunţării la regimul must-carry pentru serviciul de programe“, spune Pro TV în adresa către CAN.
În goană după bani
Reprezentanţii Pro TV justifică măsura prin faptul că „se află într-un proces de modificare a strategiei de distribuţie în vederea trecerii la transmisia digital terestră şi implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel naţional după un concept care ne va ajuta să minimalizăm impactul digitalizării asupra businessului“.
Jurnalistul Petre Barbu este de părere că această decizie face parte din campania grupului de maximizare a veniturilor pe seama scăderii încasărilor din publicitate. „Acum, fiecare cablist care va dori să transmită postul va trebui să plătească. Pro TV joacă tare pentru că este lider de audienţă, este un post care nu poate să lipsească din lista de programe a consumatorului. Iar cabliştii trebuie să plătească pentru că au în spate presiunea clienţilor“, a spus Barbu.
De altfel, chiar Adrian Sârbu, şeful CME, companie care operează grupul Pro TV, declarase la începutul anului, după publicarea datelor financiare pe 2012, că o să crea