Piaţa de leasing operaţional s-a menţinut la nivelul începutului de an atingând 41.514 unităţi, reprezentând o creştere de 1% faţă de mijlocul lui 2012. Conform datelor centralizate de ASLO, în topul primelor cinci companii membre intră LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România şi RCI Finanţare. În primele 6 luni ale anului, aproximativ 3.938 autovehicule noi au fost înmatriculate prin leasing operaţional, reprezentând 20% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare. La nivelul asociaţiei, care reprezintă 90% din piaţă, domină în continuare serviciile complete de leasing operaţional (finanţare şi management de flote) 70,16%, urmate de management de flote 22,14% şi leasing operaţional (exclusiv finanţare) 7,7%.
"Prima parte a anului a fost marcată de câteva modificări legislative care au avut efecte semnificative asupra pieţei auto şi implicit şi asupra sectorului nostru de activitate. Astfel, prin blocarea pieţei de maşini rulate, companiile care doreau reînnoirea parcului auto şi care sunt interesate să beneficieze de avantajele închirierii prin leasing operaţional, s-au văzut nevoite să amâne trecerea la acest sistem. De asemenea, companiile care activează în domeniile construcţiei de infrastructură şi energie au oprit sau amânat investiţiile în flote de vehicule noi. Cu toate acestea, suntem optimişti într-o revenire a pieţei leasingului operaţional în a doua jumătate a anului, urmare a deblocării proiectelor bazate pe fonduri europene cu efect pe zona construcţiilor civile şi a furnizorilor acestora, dar şi datorită ciclului normal de înlocuire a flotelor vechi, achiziţionate în perioada 2006-2008", a declarat Daniel Ivan, preşedinte ASLO.
"Asociaţia, înregistrată la Ministerul de Finanţe, monitorizează constant schimbările legislative legate de leasingul operaţional supuse de