Un transport special a ieşit ieri după-amiază pe poarta S.C. Beta S.A., cu destinaţia Serbia, urmând să parcurgă un drum dificil pe durata a 7 zile, până la destinaţie. Este vorba de o comandă primită de societatea buzoiană de la o rafinărie din Serbia, ieri fiind trimisă către beneficiar cea mai mare dintre piese, în fapt o coloană de distilare lungă de peste 30 de metri şi grea de circa 40 de tone.
Imensa piesă din oţel a fost instalată pe un trailer special, destinat transporturilor de acest tip, doar această operaţiune durând câteva ore, la care s-a adăugat şi timpul necesar asigurării acesteia cu lanţuri şi chingi.
Trailerul a fost introdus în hala de producţie pentru aceste operaţiuni, iar în jurul orei 15.00 piesa era deja urcată pe platformă şi pregătitiă de drum. Primele manevre dificile au fost cele de la plecarea din hală, fiind nevoie de precauţii maxime din partea şoferului. Trailerul a ieşit fără probleme din hală şi apoi a pornit la drum către graniţa de Vest, însoţit de două vehicule speciale. Transportul a parcurs Zona Industrială, a traversat apoi podul de la Drăgaică şi a ieşit din Buzău prin Bariera Ploieşti, urmând ca în aproximativ 7 zile să ajungă la destinaţie.
Pentru realizarea piesei de dimensiuni impresionante, muncitorii de la Beta au lucrat aproximativ 6 luni, mulţi dintre ei ţinând ieri să fie prezenţi la momentul ieşirii transportului special pe poarta societăţii.
După cum a declarat driectorul comercial al Beta S.A. , Petre Ilie, acesta nu a fost primul transport de acest fel care pleacă de la societatea buzoiană şi nu va fi nici ultimul, urmând ca pe la începutul toamnei, de aici să fie livrat un alt „mastodont” în greutate de 250 de tone.
Un transport special a ieşit ieri după-amiază pe poarta S.C. Beta S.A., cu destinaţia Serbia, urmând să parcurgă un drum dificil pe durata a 7 zile, până la des