Desi intr-un stadiu extrem de incipient, Romania “va arde etape” in ceea ce priveste livrarile de produse alimentare pe Internet, urmand sa depaseasca ponderea de 1,5% din totalul vanzarilor de produse alimentare in urmatorii 2-3 ani, sustin reprezentanti ai Carrefour, primul hipermarket ce a intrat pe segmentul de livrari online.
Intreaga piata a produselor alimentare din Romania se situeaza in jurul a 40 mld. euro, daca luam in calcul principalii jucatori ce vand produse alimentare.
“Inainte de a intra pe piata livrarilor online, am incercat sa gasim studii despre acest segment si ne-am lovit de o prima problema – nu existau astfel de studii, pe nisa de produse alimentare. Sunt cercetari legate in special de piata de electroIT, care a crescut foarte bine in Romania”, spune Radu Bufutei, director e-commerce la Carrefour. “Ne-am bazat deci pe ce se intampla in afara tarii”, continua el.
Chiar si in aceste conditii, Carrefour, companie care a inceput lucrul la platforma Carrefour-online.ro in urma cu un an jumatate, este foarte optimista. Romania va depasi tari precum Franta, Italia sau Spania in circa 2-3 ani, ca pondere a livrarilor de produse alimentare pe Internet, din totalul vanzarilor.
“Procentul livrarilor online din Romania se va ridica la circa 1,5% in 2-3 ani. Romania are avantajul faptului ca este «pe val», atat la nivel al vitezelor de Internet, penetrarii in crestere dar si al interesului consumatorilor”, sustine, la randul sau, Vlad Ardeleanu, director comercial Carrefour Romania.
Piata din Romania ramane insa una imprevizibila, fiind inca la inceput de drum in ceea ce priveste livrarile online de produse alimentare. “Nu vrem sa ne hazardam sa inaintam o pondere a vanzarilor Carrefour pe online”, spune Vlad Ardeleanu.
Optimismul Carrefour se bazeaza si pe intrarea altor jucatori din piata