Piaţa de leasing operaţional a stagnat în primul semestru faţă de finele anului trecut, atingând 42.514 unităţi, cu o creştere de 1% faţă de intervalul similar din 2012, din cauza amânării reînnoirii parcului auto de către firme.
În intervalul menţionat, circa 3.900 de maşini noi au fost înmatriculate prin leasing operaţional, reprezentând 20% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare. Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional, domină în continuare serviciile complete de leasing operaţional (finanţare şi management de flote) - 70,16%, urmate de management de flote - 22,14% şi leasing operaţional (exclusiv finanţare) - 7,7%. Reprezentanţii industriei estimează că piaţa îşi va reveni în a doua jumătate a anului, ca urmare a deblocării proiectelor bazate pe fonduri europene cu efect pe zona construcţiilor civile, dar şi datorită ciclului normal de înlocuire a flotelor vechi, achiziţionate în perioada 2006-2008.
Piaţa de leasing operaţional a stagnat în primul semestru faţă de finele anului trecut, atingând 42.514 unităţi, cu o creştere de 1% faţă de intervalul similar din 2012, din cauza amânării reînnoirii parcului auto de către firme.
În intervalul menţionat, circa 3.900 de maşini noi au fost înmatriculate prin leasing operaţional, reprezentând 20% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare. Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional, domină în continuare serviciile complete de leasing operaţional (finanţare şi management de flote) - 70,16%, urmate de management de flote - 22,14% şi leasing operaţional (exclusiv finanţare) - 7,7%. Reprezentanţii industriei estimează că piaţa îşi va reveni în a doua jumătate a anului, ca urmare a deblocării proiectelor bazate pe fonduri europene cu efect pe zona construcţiilor civile, d