Mircea Toader precizează că "se ştia dinainte că chiar în CSAT a fost o discuţie referitoare la importanţa acestei companii strategice (...). După părerea mea, (privatizarea CFR Marfă-n.r.) este eşuată din două motive. În primul rând, faptul că nu a curăţat compania de orice mijloace fixe sau de tot felul de terenuri, imobile, care n-au nici o legătură cu activitatea de transport. Iar ceea ce a făcut Guvernul, a intra în Guvern şi a da o aprobare, prin Hotărâre de Guvern să aprobe privatizarea, când ea a fost aprobată ca strategie nu-i altceva decât o tergiversare, se încearcă o tergiversare a încheierii contractului, a fost negociat, a fost declarat un câştigător, s-au stabilit 60 de zile pentru plată, trebuia semnat de-acum o lună de zile de către comisia de privatizare şi cel care a câştigat".
CFR Marfă va fi "în cădere liberă"
În opinia liderului deputaţilor PDL, "efectele se văd foarte clar. În perioada aceasta compania va fi într-o cădere liberă şi-aşa era foarte critică activitatea pe care o ducea, dar ca în orice activitate, ştiind că urmează altă conducere, altă organizare, toată activitatea este într-un declin total. Cine este vinovat? Faptul că premierul Ponta este ministru interimar şi el este practic responsabil de finalizarea privatizării, altfel era fostul ministru Fenechiu, el trebuia s-o încheie. De ce face acest lucru? A încercat şi poate încearcă în continuare să-l sprijine pe cel care a câştigat licitaţia şi pentru a-i asigura un timp mai îndelungat pentru a găsi eventual banii, care-s foarte greu de găsit în ziua de astăzi pentru astfel de condiţii".
Purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, a declarat pentru Mediafax că CSAT nu poate aviza contracte de privatizare, iar premierul Victor Ponta nu cunoaşte obiectul de activitate al Consiliului şi încearcă să fugă de responsabilitate în priv