„Planul de Investiţii pe Termen Lung pentru perioada 2008-2038 privind Sistemul de management integrat al deşeurilor în judeţul Buzău” sau, pe scurt, Master-planul, cel care a provocat atâtea dispute în legislatura trecută a Consiliului Judeţean, revine în actualitate, bineînţeles cu o nouă controversă.
De această dată este vorba despre proiectul de hotărâre care s-a aflat pe ordinea de zi a şedinţei de ieri a deliberativului judeţean, hotărâre prin care s-a aprobat achiziţionarea unui serviciu juridic de consultanţă, informare, asistenţă şi reprezentare a instituţiei în realizarea şi implementarea Master-planului. Conform respectivului proiect de hotărâre, valoarea estimată a achiziţiei respectivului serviciu, pentru o perioadă de trei ani şi patru luni (septembrie 2013-decembrie 2016), s-ar putea ridica la 70.000 euro (aproximativ 311.000 lei, adică 3,11 miliarde lei vechi).
Conform coordonatorului Master-planului, secretarul judeţului, Laurenţiu Gavrilă, „realizarea şi implementarea Master Planului Deşeuri are un semnificativ segment juridic, care trebuie asigurat în mod constant şi prin alocarea unei resurse umane şi de timp permanenţă. Mai mult, presupune şi un anumit grad de specializare, reglementările în domeniul mediului şi respectiv al deşeurilor fiind specifice şi complexe. |n acest context, achiziţionarea unui serviciu juridic cu obiect proiectul menţionat, contribuie la derularea activităţilor în condiţii de legalitate”. Conform aceleiaşi surse, servicul de specialitate al Consiliului Judeţean nu ar face faţă solicitărilor unui asemenea proiect, fapt care, în opinia iniţiatorului proiectului, ar impune achiziţia urgentă a acestui serviciu. De cealaltă parte, consilierul democrat-liberal Raul Florescu a susţinut, în plen, că argumentele iniţiatorului – graba şi insuficientele resurse ale departamentului de specialitate – nu justif