Scandal la Chişinău. GFR, prin Electroputere VFU Paşcani, ar putea plăti despăgubiri R Moldova, pentru că doar unul dintre cele patru trenuri modernizate în România este funcţional.
Declaraţia a fost făcută joi de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, aflat într-o vizită de documentare la ÎS Calea Ferată din Moldova (CFM), informează agenţia oficială de presă Moldpres.
Potrivit afirmaţiilor ministrului Vasile Botnari, cele mai mari defecte ale noilor trenuri sunt la cutia de viteze, la motoare, consumul de combustibil şi chiar la vopseaua care se cojeşte. Acesta a menţionat că toate costurile pentru reparaţia trenurilor vor fi suportate de compania română respectivă. Conform contractului semnat cu aceasta, fiecare garnitură modernizată costă în jur de 2,5 milioane de euro.
Modernizarea trenurilor de la Căile Ferate ale Moldovei este făcută de Electroputere VFU Paşcani (fosta REMAR Paşcani). Potrivit site-ului oficial, structura actionariatului este: Grup Feroviar Roman (GFR) – 88,83 %, Alti actionari – 11,17 %. S.C. Electroputere VFU S.A. Pascani este furnizor feroviar pentru urmatoarele categorii de produse si / sau servicii feroviare critice: Proiectare, fabricarea, modernizarea si repararea vagoanelor de calatori, posta si marfa; Proiectarea, fabricarea si repararea de piese de schimb si subansambluri destinate materialului rulant de cale ferata; Proiectarea si fabricarea de standuri si dispozitive speciale destinate verificarii si incercarii produselor feroviare utilizate in activitatile de construire, modernizare, intretinere si reparare a materialului rulant de cale ferata; Servicii de mentenanta material rulant in perioada dintre reparatii.
Inaugurarea primul tren modernizat pentru CFM a avut loc la începutul lunii iunie 2012. Trenul cu patru vagoane, unul de clasa I şi celelalte de clasele II şi III