Asociaţia de profil are finanţare pentru site şi materiale promoţionale, însă nu reuşeşte să adune de la membrii săi banii necesari pentru cofinanţare.Asociaţia de profil are finanţare pentru site şi materiale promoţionale, însă nu reuşeşte să adune de la membrii săi banii necesari pentru cofinanţare.
De un an şi jumătate de la înfiinţare, asociaţia nu a reuşit să lanseze niciun proiect de promovare a turismului local. Conducerea se plânge de lipsă de interes din partea membrilor, iar un asociat susţine că preşedintele nu îşi îndeplineşte obligaţiile financiare în firma proprie şi că are datorii neachitate.
Actul constituitiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC), în care au intrat atât reprezentanţi ai mediului privat cu afaceri în turism, cât şi autorităţi locale, a fost semnat în februarie 2012. Structura lansată cu scopul creşterii activităţii turistice din judeţ a trecut prin primele 18 luni de viaţă fără să iasă pe piaţă cu vreun proiect. Dacă la final de 2012 conducerea justifica inactivitatea prin lipsa de bani şi sprijin, nici în această primă jumătate de an lucrurile nu au mers mai bine. Cu toate că a obţinut finanţare publică pentru un proiect, asociaţia nu reuşeşte să mobilizeze banii de cofinanţare, deşi ar fi nevoie de doar 2.000 de lei.
„Am câştigat finanţare de la primărie pentru un proiect pentru un site şi realizarea de materiale de promovare. 80% din fonduri ar veni de acolo, însă avem probleme cu restul de sumă. Trebuie să îi adunăm pe toţi membrii Consiliului Director şi nu am reuşit. Încerc de o lună jumătate", a spus Martin Bikfalvi, preşedintele APDTC. „Nu avem bani nici măcar să angajăm un secretar general. Proiectul acesta pentru finanţare l-am făcut eu, cu un om din afara asociaţiei, şi mai avem unul depus pentru finanţare de la consiliul judeţean. Există un site făcut pentru asociaţi