Grupul german de presă Axel Springer, aflat în plin proces de conversie spre era digitală, a anunţat joi că îşi vinde cu aproape 1 miliard de euro (920 milioane euro) ziarele regionale şi revistele sale din Germania, informează AFP.
Contra sumei totale de 920 milioane de euro, grupul Funke Mediengruppe (fost Waz Mediengruppe), care publică deja un număr mare de ziare regionale şi locale şi reviste cu distribuţie naţională, va cumpăra cotidienele din Berling şi Hamburg, Berliner Morgenpost şi Hamburger Abendblatt, ziare cu anunţuri de mică publicitate, dar şi cinci reviste care publică programul TV şi două reviste pentru femei.
În paralel cu această vânzare, Axel Springer şi Funke Mediengruppe vor crea două societăţi de publicitate şi distribuţie, în care Axel Springer va deţine majoritatea acţiunilor.
Editor al celui mai citit cotidian din Europa, tabloidul Bild, dar şi al publicaţiei conservatoare Die Welt, Axel Springer s-a angajat de câteva luni într-un marş forţat spre domeniul digital.
Concentrându-se asupra publicaţiilor sale far, grupul german a cumpărat în acelaşi timp tot mai multe site-uri.
"Decizia de a ne despărţi de unele dintre cele mai vechi publicaţii ale grupului nu a fost uşoară (...). Strategiile diferite ale celor două grupuri se completează perfect", întrucât Funke Mediengruppe se concentrează pe ziare regionale şi reviste, în versiunea tipărită şi digitală, iar Axel Springer se concentrează pe internet şi pe titlurile sale far, a explicat într-un comunicat Mathias Döpfner, directorul grupului Axel Springer.
Această tranzacţie trebuie să fie aprobată de autorităţile cu competenţe în domeniu, însă cele două grupuri speră să o finalizeze în 2014.
Publicaţiile cedate au avut în 2012 un profit brut de 94,8 milioane de euro şi o cifră de afaceri de 512,4 milioane de euro.
Grupul german de presă Axe