Construcţia centurii Braşovului este în administrarea CNADNR. Lucrările au fost întârziate de mai multe ori din lipsa banilor, iar acum firma Alpine care contruia tronsonul I a intrat în insolvenţă. Cum era de aşteptat şi lucrările au fost stopate.
Până acum au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tornsonul I. Totul este acum oprit deoare firma austriacă Alpine, care efectua lucrarea a intrat în insolvenţă. Vara aceasta ar fi trebuit să se circule în zonă, dar lucrările au fost întârziate şi de faptul că banii au fost daţi cu ţârâita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei. Contractul cu compania Alpine a fost reziliat, iar acum se caută un nou constructor. Cum procedurile sunt anevoiase mai avem de aşteptat până la finalizarea acestui tronson.
„Mai sunt de executat lucrări la suprastructura drumului, a podurilor, amenajarea nodurilor rutiere, dar şi lucrările de semnalizare şi marcaje rutiere”, au precizat reprezentanţii Companiei de Drumuri pentru cotidianul „Bună Ziua, Braşov!”.
Tronsonul III, finalizat în proporţie de 90%
Chiar dacă în martie 2013, CNADRN avansa luna iulie pentru deschiderea traficului pe tronsonul III (DN 13 – DN 1 spre Ghimbav), conform precizărilor oficialilor companiei, traficul se va deschide abia în luna septembrie a acestui an pe cei 6,3 km de şosea, care sunt proiectaţi pentru circulaţie în regim de aut