Inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) au dat 23 de amenzi şi 20 de avertismente patronilor de agenţii de turism, de unităţi de cazare şi de alimentaţie publică după ce au efectuat 160 de controale.
Valoarea totală a sancţiunilor aplicate după constatarea neregulilor, legate de normele de clasificare şi de licenţierea acestora, a fost de 310.000 lei.
"Au fost retrase două certificate de clasificare pentru un hotel şi un restaurant şi două fişe anexe la două unităţi de alimentaţie publică", se explică într-un comunicat ANT.
Tot în urma controalelor au fost scoase din circuitul turistic 92 de camere, până în momentul în care proprietarii acestora vor îmbunătăţii serviciile puse la dispoziţia oaspeţilor.
ANT a eliberat, totodată 160 de autorizaţii provizorii de funcţionare pentru structuri de primire turistice, 350 de licenţe de turism, peste 1.000 de brevete de turism, 150 de atestate ghid şi 91 de certificate de clasificare.
Reprezentanţii autorităţii au întocmit şi 86 de note de clasificare pentru unităţi de cazare şi 90 de note de autorizare turistică a plajei.
Câte reclamaţii împotriva agenţiilor de turism au făcut românii de la începutul anului
De la începutul anului, persoanele nemulţumite de serviciile oferite de agenţiile de turism din România au depus la Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) 140 de plângeri.
Printre cele mai frecvente aspecte reclamate s-au numărat nerespectarea prevederilor cuprinse în contractele de comercializare ale pachetelor turistice şi nerespectarea clauzelor contractuale privind condiţiile vacanţelor achiziţionate, conform informaţiilor obţinute de gândul din partea reprezentanţilor ANPC.
Pentru a evita astfel de situaţii neplăcute aceştia le recomandă românilor care vor să aibă parte de un concediu liniştit să verifice dacă agenţia de turism