Spotul publicitar pentru asigurările de viaţă de la ING, intitulat "Un sac fără fund cu jucării", a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, membrii Consiliului considerând că acest clip încalcă legislaţia audiovizualului.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot publicitar pentru asigurările de viaţă de la ING. CNA a primit o reclamaţie în urma difuzării acestui spot, potrivit căreia clipul a fost difuzat şi de Disney Junior, o televiziune dedicată copiilor.
"Pe postul Disney Junior, program dedicat numai copiilor, rulează o reclamă ING în fiecare zi, în care copiii primesc un sac fără fund cu jucării, dacă închei nu ştiu ce asigurare interpretată de nişte animăluţe de pluş. (...) De unde să-i cumpăr sacu' sau animăluţele, că nu există pe piaţă. Şi sacu' fără fund??? (...)", se arată în sesizarea adresată CNA.
De asemenea, CNA a analizat şi o adresă de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), care a recomandat revizuirea acestui spot publicitar.
Astfel, membrii CNA au considerat că spotul ING încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
De asemenea, membrii CNA au spus că spotul publicitar încalcă şi articolul 104 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede că "Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive".
Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi de membrii CNA. La şedinţa de joi a Consili