Interpretările sunt diverse: e o problemă de siguranţă naţională, e o pasă înapoi la Băsescu sau încă un răgaz acordat lui Gruia Stoica să vină cu banii.
Decizia premierului Victor Ponta de a cere avizul Consiliului Suprem de Apărare al Ţării (CSAT) pentru contractul de privatizare a 51% din compania CFR Marfă a dat naştere la suspiciuni şi interpretări dintre cele mai diverse.
„Această hotărâre o vom transmite către CSAT, pentru avizare. Dacă sunt lucruri de natură să afecteze procesul de privatizare, CSAT este instituţia în care aceste elemente pot fi ridicate. Dacă nu, mergem mai departe cu privatizarea", a fost explicaţia oferită de premierul Victor Ponta. Ştiut fiind că acest consiliu este condus de Traian Băsescu, a apărut imediat speculaţia că Ponta ar încerca să paseze răspunderea realizării sau nu a privatizării în spinarea preşedintelui, după ce acesta declarase că premierul este cel care trebuie să-şi asume singur această responsabilitate politică. Şeful PSD Cluj, Remus Lăpuşan, admite că, în acest caz, CSAT joacă doar rolul unui for în care „se vor lămuri nişte lucruri". „Având în vedere discuţiile din ultima perioadă, precum şi faptul că vorbim, totuşi, de o companie foarte importantă, cred că o discuţie în CSAT ar fi foarte bună şi utilă. Se vor lămuri nişte lucruri", a explicat Lăpuşan.
Preşedintele PNL Cluj, senatorul Marius Nicoară, crede, însă, că pasul CSAT e unul firesc în procesul privatizării CFR Marfă. „Până la urmă vorbim de o privatizare strategică şi orice chestiune care ţine de strategia naţională poate fi interpretată ca o chestiune care ţine şi de securitatea naţională", a apreciat Nicoară.
În schimb, vicepreşedintele PDL, senatorul Alin Tişe spune că suntem în faţa unui nou tertip al guvernului de a favoriza câştigătorul licitaţiei, oferindu-i timp suplimentar la dispoziţie să facă rost de bani. „Procedura de pr