Ministrul Energiei, Constantin Niţă, angajează o firmă care să-i facă treaba. Niţă va face licitaţie pentru a găsi o firmă care să facă strategia energetică a ţării. Situaţia este de râs, dar pe de altă parte România are acum şansa să aibă o strategie adevărată şi nu un eseu. Interesant este că şi USL a lansat strategia energetică a ţării, chiar la Târgu Jiu, în noiembrie 2011. Ideea lui Niţă, de a găsi în piaţă o firmă care să facă o strategie pentru un domeniu important al ţării, este de fapt un fel de cine face strategia, cumpără energia.
„Energia, motor al creşterii economice. România, pol energetic regional“. Acesta era numele strategiei energetice a ţării, lansată la Târgu Jiu, în prezenţa autorităţilor locale, precum şi a liderilor USL Victor Ponta şi Crin Antonescu. Dar ministrul Constantin Niţă vrea o altă strategie, iar pentru aceasta va face licitaţie.
Strategia unei ţări, scoasă la licitaţie
Oricum, de-a lungul timpului, România a făcut strategii peste strategii, dar în realitate erau simple eseuri cu poveşti şi fără soluţii concrete. De această dată, proiectul de strategie energetică naţională va fi realizat de o firmă selectată prin licitaţie la sfârşitul lunii august sau începutul lunii septembrie. Prin acest document, ministrul delegat al energiei Niţă vrea un punct de vedere neutru. "Scoatem la licitaţie strategia energetică, pregătim caietul de sarcini. Va fi orientată spre piaţă, nu numai spre producţie, cum era precedenta", a afirmat Niţă.
Mai spune că a apelat la o licitaţie pentru că vrea o strategie care să nu fie sub nicio formă "apanajul cuiva, al unui grup sau a unei singure persoane".
Ce conţine strategia USL
Liderii PSD şi PNL în frunte cu Victor Ponta şi Crin Antonescu au prezentat la Târgu Jiu strategia energetică a ţării, în viziunea USL. Useliştii considerau că precedenta strategie energetică a Rom