După debutul versiunilor mai "cuminţi" ale noii Clase S de la Mercedes-Benz, a venit timpul şi pentru cea mai puternică, semnată AMG.
Fără îndoială, una dintre cele mai importante apariţii automobilistice ale acestui an a fost noul Mercedes-Benz S-Klasse, recunoscut de toată lumea ca modelul care cu fiecare generaţie ridică standardele lumii auto în ceea ce priveşte tehnologia înglobată. Iar vârful de gamă, S 63 AMG, le propune viitorilor clienţi performanţe absolut impresionante, dar şi preţuri pe măsura acestora. Berlina de lux a nemţilor a fost pregătită cu mult bun-gust de departamentul AMG în scopul de a sublinia avalanşa de cai-putere de sub capotă, însă discreţia a fost printre priorităţi. În rarele momente când se vor întâlni cu acest extravagant model în trafic, cunoscătorii vor remarca spoilerul cu prize de aer supradimensionate, jantele de aliaj cu diametrul de 19 inchi, aproape "umplute" de discurile uriaşe de frână (opţional ceramice) şi cele patru ţevi de eşapament tradiţionale, adică singurele elemente care trădează, la prima vedere, că este vorba de vârful de gamă.
Motor impresionant
Desigur, orice demaraj în trombă va anunţa că avem de-a face cu o torpilă de categorie grea. Motorul nu este o noutate absolută, fiind vorba de V8-ul de 5,5 litri biturbo pe care îl mai întâlnim şi la Sl 63 AMG sau G 63 AMG, spre exemplu. În acest caz însă, puterea ajunge la 585 CP (la 5.500 rpm), iar cuplul maxim atinge valoarea de 900 Nm, suficient pentru nevoile unui autobuz de dimensiuni medii. Cum nemţii se laudă că au reuşit să reducă masa proprie cu 100 kg, comparativ cu generaţia anterioară, performanţele sunt aproape de cele ale unui supercar, chiar dacă S 63 AMG cântăreşte în continuare circa două tone la gol.
Racheta de asfalt
Automobilul are capacitatea de a accelera de la 0 la 100 km/h în