Acţiunile reţelei de socializare Facebook au înregistrat miercuri la bursa de la New York cea mai mare creştere de la debutul cotării publice iniţiale, după publicarea rezultatelor trimestriale care arată creşterea veniturilor din publicitate, transmit AP şi Reuters.
Miercuri seară, titlurile Facebook înregistrau o creştere de 18,6% până la 31,44 dolari, şi au închis şedinţa la 26,51 de dolari. Cu toate acestea, acţiunile Facebook sunt în continuare mult sub pragul de 38 de dolari înregistrat cu ocazia cotării publice iniţiale din data de 18 mai 2012. 'Sunt complet surprins', a declarat analistul Brian Blau de la compania Gartner, exprimând astfel sentimentele majorităţii investitorilor, care s-au confruntat în ultimele luni cu stagnarea preţului acţiunilor Facebook.
Facebook a dat publicităţii rezultatele sale pentru trimestrul al doilea, care s-au dovedit superioare estimărilor analiştilor de pe Wall Street. Grupul a precizat că veniturile sale din publicitate au crescut cu 13% în ritm anual, cel mai ridicat nivel din trimestrul trei din 2011. În perioada aprilie-iunie 2013, veniturile din publicitatea de pe dispozitivele mobile au reprezentat 41% din totalul veniturilor din publicitate (655,6 milioane de dolari), în creştere faţă de 30% în primul trimestru din 2013.
Veniturile totale au crescut cu 53%, la 1,813 miliarde de dolari în perioada aprilie-iunie 2013, depăşind estimările analiştilor, de 1,618 miliarde de dolari.'Facebook are aproape 700 milioane de persoane care utilizează platforma zilnic. Nu există o audienţă mai mare pe planetă', a declarat analistul Jordan Rohan, de la compania Stifel Nicolaus. La 30 iunie 2013 Facebook avea 1,15 miliarde de utilizatori activi, în creştere cu 21% faţă de anul trecut.