Guvernul a aprobat redefinirea structurii organizatorice a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi realocarea corespunzătoare a resurselor umane, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice.
Executivul a aprobat ca întreg procesul de reorganizare a ANAF să se desfăşoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent. În ce priveşte redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmărit, în principal, fuziunea prin absorbţie şi preluarea Autorităţii Naţionale a Vămilor, preluarea activităţii Gărzii Financiare şi desfiinţarea acesteia, înfiinţarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuţii sporite, precum şi înfiinţarea direcţiilor regionale ale finanţelor publice. Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizează în opt direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformarea a opt direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă. Oraşele în care îşi vor avea sediul cele opt direcţii generale regionale ale finanţelor publice sunt: Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov şi Bucureşti. Sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor, respectiv în Suceava, Constanţa, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu şi Bucureşti. În ceea ce priveşte realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală şi vamală, în favoarea domeniilor deficitare, precum şi introducerea componentei antifraudă. Documentul mai arată că, d