Acţiunile FB creşteau la deschiderea şedinţei de tranzacţionare de ieri de la New York, după ce compania a raportat o majorare cu 53% a veniturilor în trimestrul trecut
Poziţia câştigată pe segmentul serviciilor conexe în telefonia mobilă a susţinut rezultatele excepţionate
"Facebook a descoperit formula pentru a începe să extragă valoare de la cei 1,16 miliarde utilizatori", spune un analist
Decizia fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg, de anul trecut, de a face un mare pariu pe piaţa de software pentru telefoanele mobile dă roade, după ce în trimestrul trecut a obţinut sume importante din vânzări de reclame şi dispozitive wireless, transmite Bloomberg. Veniturile s-au majorat în intervalul aprilie - iunie 2013 cu 53% faţă de perioada similară a anului trecut, până la un nivel de 1,81 miliarde dolari. Profitul atribuibil acţionarilor s-a ridicat la 333 milioane dolari, echivalent cu 19 cenţi pe acţiune. Raportarea a fost peste aşteptările analiştilor, care preconizau un câştig de 14 cenţi pe acţiune, ce ar fi fost obţinut în condiţiile unor venituri de 1,62 miliarde dolari. "Sunt nişte cifre uimitoare", a declarat, pentru Bloomberg TV, Rob Jewell, fondator al companiei de consultanţă Spruce Media.
Acesta pare a fi fost şi consensul pieţei după ce acţiunile au urcat agresiv încă de la deschiderea şedinţei de tranzacţionare a pieţei NASDAQ de la New York, până la nivelul de 34 dolari/acţiune, cu peste 25% peste referinţă şi la un nivel aproape dublu faţă de reperul de 17,55 dolari/acţiune, atins în septembrie 2012. Aceasta este cea mai importantă apropiere a acţiunilor FB de preţul de 38 dolari/acţiune, la care s-a derulat oferta publică primară în mai 2012. Este, în sfârşit, explozia de preţ pe care "taurii" o aşteptau, spune Paul Sweeney, analist la Bloomberg Industries.
Telefoanele mobile au făcut diferenţa
819