Sindicatele din învăţământ motivează că rezultatele slabe se datorează unei pregătiri metodice şi pedagogice deficitare în facultăţile absolvite, dar şi salarizării dascălilor. Patru profesori din Roman şi zona rurală au epuizat cele trei sesiuni în care au putut da definitivatul. Rezultatele finale ale examenului sunt aşteptate sâmbătă.
Liderii sindicali din educaţia nemţeană nu sunt surprinşi de rezultatele dezastruoase obţinute de dascăli la examenul naţional de definitivare în învăţământ. “Era de aşteptat să avem rezultate slabe la definitivat. Un motiv pentru care vin la catedră oameni slab pregătiţi o constituie pregătirea metodică şi pedagogică deficitară din facultăţile pe care le-au absolvit. Pregătirea metodică şi pedagogică este esenţa formării unui dascăl debutant. Un alt motiv îl constituie salarizarea nemotivantă a dascălilor debutanţi. Din păcate, nu există voinţă politică pentru rezolvarea problemelor din învăţământ”, a afirmat Gabriel Ploscă, preşedintele Sindicatului Liber al Lucrătorilor din Învăţământ şi Cercetare Știinţifică (SLLICS) Neamţ.
Creşterea notei de promovabilitate, de la 7 la 8, şi transformarea acestui examen dintr-unul organizat în universităţi într-unul naţional a făcut ca rata de promovabilitate să fie de 53,49% în acest an, înainte de contestaţii, comparativ cu 56,2% în 2012, în aceeaşi perioadă.
Definitivatul este o o etapă de avansare în cariera didactică care este resimţită de dascăli şi în portofel. “Nu primesc foarte mulţi bani, mai ales că ceia mai mulți dintre cei care dau definitivatul sunt debutanţi. Primesc în jur de 100 – 150 de lei la salariu”, spune Gabriel Ploscă.
Patru dascăli au interzis la definitivat
Dascălii au dreptul să dea examenul de definitivat de trei ori, într-un interval de cinci ani, după un stagiu de un an. Conform vechii legi a Educaţiei, dacă dascălul epuiza cele trei se