Orange Romania a inregistrat in prima jumatate a acestui an, venituri totale de 449 milioane de euro, in scadere cu 0,6%, in baza comparabila, fata de perioada similara a anului trecut.
Din totalul acestora, 230 milioane de euro au fost obtinute in al doilea trimestru al lui 2013, inregistrand o crestere de 0,2% fata de aceeasi perioada din 2012. Daca se exclude efectul diminuarii tarifelor de interconectare, cresterea veniturilor este de 3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012.
La 30 iunie 2013, Orange Romania avea 10.200.144 de clienti, cu aproximativ 154.000 mai multi decat la finalul lunii iunie 2012.
“Se inregistreaza o tendinta de migrare a utilizatorilor dinspre cartele preplatite catre abonamente, sustinuta de planurile tarifare flexibile, adaptate nevoilor de comunicare ale clientilor, precum si de ofertele de smartphone-uri accesibile. Astfel, in ultimele 12 luni numarul de abonati a crescut cu peste 6%”, se arata intr-un comunicat al Orange.
Evolutia traficului de internet pe mobil continua pe un trend ascendent inregistrand in primul semestru al acestui an o crestere de 90% fata de perioada similara din 2012, pe fondul avansului vanzarilor de smartphone, al dezvoltarii de aplicatii si servicii. De asemenea, un factor determinant al acestei cresteri il reprezinta investitiile in extinderea si imbunatatirea retelei de date mobile.
Prima jumatate a anului 2013 a marcat un moment important pentru Orange - intrarea pe piata de televiziune, pe care mai activeaza companii precum RCS&RDS, UPC si Romtelecom.
Orange Romania a lansat la finalul anului trecut serviciile de date la mare viteza 4G pentru tablete si modemuri, disponibile si pentru smartphone-uri incepand din luna aprilie.
Principalii concurenti ai Orange pe piata locala sunt Vodafone si Cosmote. Orange Romania a i