Responsabilitatea pentru esecul privatizarii CFR Marfa apartine Ministerului Transporturilor, dar, ca sa-si salveze imaginea, Guvernul eludeaza legea si paseaza responsabilitatea catre CSAT, care nu are atributii in acest sens, afirma fostul ministru al Privatizarii Valentin Ionescu.
Intr-un interviu acordat Ziare.com, Valentin Ionescu subliniaza ca acest episod, care va fi apreciat de FMI ca "foarte urat", arata ca in Romania mecanismele legale nu sunt respectate, pentru ca traseul unei privatizari este foarte clar prevazut de lege.
Este al doilea esec, dupa ce premierul Ponta a "incasat-o rau" in cazul privatizarii Oltchim.
"Interesul omului politic este sa mentina in proprietatea statului aceste intreprinderi. De ce? Pentru ca asa este mult mai usor de capusat. Este singurul lucru la care se gandesc", mai spune consultantul financiar Valentin Ionescu, dand exemplul numirilor in consiliile de administratie, unde se simuleaza introducerea managementului privat, dar sunt numiti tot oameni dintr-o "gasca" politica sau alta.
Basescu ii raspunde lui Ponta: Privatizarea CFR Marfa nu intra in atributiile CSAT (Video)
Guvernul il contrazice pe Basescu: CSAT a avizat de 3 ori privatizarea CFR Marfa, asteptam sedinta
Putem spune de pe acum ca privatizarea CFR Marfa a esuat?
In momentul de fata probabil ca toata lumea porneste de la premisa ca aceasta privatizare a esuat si se mizeaza exclusiv pe salvarea imaginii publice.
De fapt, acesta este rezultatul activitatii Ministerului Transporturilor, o structura in subordinea Guvernului Romaniei. Privatizarea asta a avut la baza o decizie CSAT doar pentru ca avea implicatii in securitatea nationala, dar CSAT nu se poate substitui Guvernului Romaniei in gestionarea economiei nationale, nu are nicio legatura cu ce se intampla acum.
@N_