Tronsonul unde a avut loc accidentul de tren de miercuri seară din Spania nu era controlat de sistemul de siguranţă feroviară. Aşa arată unele informaţii neoficiale din ancheta privind tragedia de la Santiago de Compostela, soldată cu 80 de morţi.
Corespondentul RFI la Madrid, Mugur Chiujdea
Analizele neoficiale relevă faptul că sistemul de securitate al traseului era deficitar în tronsonul unde a avut loc accidentul. Până la curba accidentului, linia de cale ferate era supravegheată de un sistem numit ERTMS (Sistemul european de gestionare a traficului feroviar), omologat în UE şi folosit în majoritatea reţelelor europene, în Franţa, Belgia sau Germania. Acest sistem este format dintr-o serie de dispozitive numite Eurobalize, dispuse de-a lungul căii ferate, balize care avertizează mecanicul dacă depășește viteză maximă, iar în cele din urmă, dacă acesta nu reacționează, frâneaza garnitura.
Cu doar 300 de metri înainte de curba unde a avut loc accidentul, acest sistem este înlocuit de unul mai vechi, numit ASFA, dar care de asemenea ar fi trebuit să oprească trenul, pentru excesul de viteză. Ceea ce este mai tragic şi se dezvăluie în acest moment este că în locul în care a deraiat trenul există un punct neacoperit de nici unul dintre cele două sisteme de siguranţă, situaţie de neconceput pentru o linie de mare viteză.
În cursul zilei de vineri, mecanicul care conducea garnitura, pentru unii un autentic acar Păun, va compărea în faţa judecătorului de instrucţie.
Tronsonul unde a avut loc accidentul de tren de miercuri seară din Spania nu era controlat de sistemul de siguranţă feroviară. Aşa arată unele informaţii neoficiale din ancheta privind tragedia de la Santiago de Compostela, soldată cu 80 de morţi.
Corespondentul RFI la Madrid, Mugur Chiujdea
Analizele neoficiale relevă faptul că sistemul de securitate al traseul