Ministrul Transporturilor de la Chişinău, Vasile Botnari, a avertizat că va cere despăgubiri unei firme din România după ce CFM suportă pierderi zilnice din cauza unor trenuri modernizate la o uzină în Paşcani care stau în depou.
Trei dintre cele patru garnituri modernizate de firma românească se află în continuare în depou, motoarele s-au defectat, iar vopseaua s-a "cojit" deja, a subliniat ministrul. Modernizarea celor patru trenuri a costat aproximativ 492.500 de euro, proiect din timpul mandatului de ministru al Transporturilor al liberalului Anatol Salaru.
În unui reportaj realizat de ProTV Chişinău despre trenurile modernizate în România care stau în depouri, Vasile Botnaria efectuat o "inspecţie" la Căile Ferate. Acesta s-a declarat foarte nemulţumit de faptul că trei dintre cele patru trenuri modernizate sunt defecte. Ministrul şi-a exprimat nemulţumirea faţă de faptul că vopseaua de pe trenuri "s-a şters deja", după un an de la "renovare". În plus, garniturile nu consumă mai puţin, aşa cum s-a anunţat iniţial. În plus, nici mecanicii nu sunt "încântaţi" de trenurile modernizate la o uzină în Paşcani. Reprezentanţii firmei româneşti au promis că vor remedia defecţiunile.
De aproximativ două luni se află în depou şi primul tren modernizat. După ce s-a defectat de mai multe ori, specialiştii nu pot spune ce problemă are, informează ProTV Chişinău, citat de Mediafax, care adaugă că una dintre cele trei garnituri a fost reparată deja şi este pregătită să fie pusă în circulaţie sâmbătă. Până în prezent, pierderile nu au fost estimate, însă unii oficiali afirmă că acestea vor fi prezentate uzinei producătoare. Al cincilea tren modernizat urmează să ajungă la Chişinău până la începutul lui septembrie. Valoarea contractului privind moderinzarea celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor