„Evenimentul zilei” vă prezintă cariera politică a liberalului care vrea să conducă Ministerul Transporturilor. Deşi trecutul lui Ovidiu Silaghi este plin de controverse, liderii PNL îl susţin necondiţionat.
Deputatul PNL, Ovidiu Silaghi (51 de ani), trebuie să aştepte până pe 23 august să vadă dacă va fi numit de Traian Băsescu la şefia Ministerului Transportului. „Nu s-a evidenţiat deloc, a părut a fi aşa, un fel de apă sfinţită”, l-a caracterizat Preşedintele României.
Silaghi şi-a început cariera în 1990 şi s-a înscris în PNL pe când era inginer stagiar la fabrica locală de Piese de Schimb pentru Industria Chimică. În 2000 a fost ales consilier judeţean, când afacerile sale mergeau din rău în mai rău. Au urmat: deputat (2004),europarlamentar (ianuarie - aprilie 2007), ministru peste Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (5 aprilie 2007- 22 aprilie 2008) şi ministru al Transporturilor (7 mai 2012- 21 decembrie 2012) şi iar deputat (2012).
Cea mai mediatizată activitate ca ministru a cunoscut- o în septembrie 2012, când într-o şedinţă a CSAT, de la Cotroceni, a postat pe Facebook: „Plictiseală”. Parlamentarul are probleme de imagine după ce numele său a fost vehiculat în mai multe scandaluri. ANI l-a acuzat că nu poate justifica aproximativ 200.000 de lei, dar Silaghi a câştigat procesul în instanţă.
Numele său a fost vehiculat şi în cazul firmei Samobil SA, cea mai mare fabrică de mobilă din judeţul Satu-Mare. Silaghi ar fi intervenit pentru desemnarea lichidatorului judiciar, dar procurorii DNA nu au găsit nereguli. Un alt punct slab, majoritatea afacerilor în care şi-a investit banii au fost închise. Mass-media l-a denumit, în 2007, „Ministrul faliment”. Între 1990-2004, el a fost manager la mai multe astfel de societăţi care au fost dizolvate: Patricia SRL (1991- 2006), Onix RS SRL (1994- 2003), Still SRL (1993