General Motors (GM) a vândut în trimestrul al doilea mai multe automobile decât rivalul japonez Toyota şi a preluat poziţia de cel mai mare producător auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane după măsurile ample de restructurare din ultimii ani, transmite Bloomberg.
Astfel, vânzările GM a comercializat în trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane unităţi şi Volkswagen cu 2,39 milioane.
GM şi Ford Motor Co. au anunţat în ultimele zile rezultate financiare peste aşteptările pieţei pentru trimestrul al doilea, în timp ce Toyota a raportat vânzări în scădere, reflectând reducerea cererii din Japonia.
În prima jumătate a anului, Toyota a reuşit să-şi conserve poziţia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmată de GM cu 4,85 milioane şi Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii.
Toyota estimează pentru acest an vânzări de aproape 10 milioane unităţi, prag care nu a fost depăşit niciodată de vreun producător auto.
Constructorii auto japonezi beneficiază de deprecierea puternică a yenului din ultimele luni, care sprijină exporturile. Analiştii estimează că profitul Toyota a crescut cu 48% în trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.
Yenul a scăzut în acest an cu peste 12% faţă de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economiştii anticipează un curs de 105 yeni/dolar în trimestrul al patrulea.
General Motors (GM) a vândut în trimestrul al doilea mai multe automobile decât rivalul japonez Toyota şi a preluat poziţia de cel mai mare producător auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane după măsurile ample de restructurare din ultimii ani, transmite Bloomberg.
Astfel, vânzările GM a comercializat în trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 mili