Ministrul moldovean al Transporturilor Vasile Botnari a declarat că va cere despăgubiri firmei româneşti care a moderinzat trenuri moldoveneşti, în contextul în care trei dintre cele patru garnituri se află în continuare în depou, iar CFM suportă pierderi zilnice, relatează ProTV Chişinău.
Potrivit postului, motoarele s-au defectat, iar vopseaua s-a "cojit" deja, în contextul în care modernizarea celor patru trenuri a costat opt milioane de lei moldoveneşti (aproximativ 492.500 de euro), un proiect din timpul mandatului de ministru al Transporturilor al liberalului Anatol Salaru. Acesta nu a putut să fie contactat, precizează postul.
După ce ProTV Chişinău a difuzat un reportaj despre trenurile modernizate în România care stau în depouri, ministrul Transporturilor a efectuat o "inspecţie" la Căile Ferate.
Botnari s-a declarat foarte nemulţumit de faptul că trei dintre cele patru trenuri modernizate sunt defecte. El şi-a exprimat nemulţumirea faţă de faptul că vopseaua de pe trenuri "s-a şters deja", după un an de la "renovare". În plus, garniturile nu consumă mai puţin, aşa cum s-a anunţat iniţial.
Potrivit postului, nici mecanicii nu sunt "încântaţi" de trenurile modernizate.
Trenurile au fost modernizate la o uzină în Paşcani. Reprezentanţii acesteia afirmă că vor remedia defecţiunile.
Primul tren modernizat se află şi el în depou, de aproximativ două luni. După ce s-a defectat de mai multe ori, specialiştii nu pot spune ce problemă are, potrivit televiziunii, care adaugă că una dintre cele trei garnituri a fost reparată deja şi este pregătită să fie pusă în circulaţie sâmbătă.
Până în prezent, pierderile nu au fost estimate, însă unii oficiali afirmă că acestea vor fi prezentate uzinei producătoare.
Al cincilea tren modernizat urmează să ajungă la Chişinău până la începutul lui septembrie. Valoarea contractului