Lupta pentru note, în cei patru ani de gimnaziu, dar şi formula de repartizare computerizată a elevilor fac mai mult rău liceelor, Sindicatul din Învăţământul Preuniversitar pledând pentru revenirea la examenul clasic de admitere în liceu.
Admiterea la liceu în sistemul clasic ar fi cea mai bună soluţie pentru relansarea învăţământului preuniversitar, este de părere liderul Sindicatului din Învăţământul Preuniversitar Olt, profesorul Ionel Barbu. Profesorii sunt primii nemulţumiţi de situaţia în care s-a ajuns, însă se speră ca demersul pentru schimbarea modalităţii de admitere la liceu să fie susţinut şi de părinţi.
„Legea Educaţiei trebuie modificată în regim de urgenţă, iar începând de anul viitor admiterea la liceu să se realizeze pe bază de concurs. Cred că are mai puţină importanţă dacă examenul va avea loc în centre speciale sau exact la liceul dorit, important este ca elevul să meargă acolo unde îşi doreşte să fie admis pe baza rezultatelor, pentru că s-a ajuns în situaţia în care patru ani de zile elevii aleargă după note bune, pentru că media de absolvire contează la admitere”, a declarat Barbu.
Admiterea prin concurs se impune şi la facultate, completează liderul oltean, totodată prim-vicepreşedinte al Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, pentru că şi aici, din dorinţa de a-şi îndeplini planul de învăţământ, s-a ajuns, în cazul anumitor universităţi, la lipsa oricărui concurs, doar pe baza diplomei de bacalaureat şi a mediei din anii de liceu. Cei astfel admişi, la care facultăţile, mai ales pe locurile cu taxă, nu-şi permit să renunţe, sunt profesorii care ulterior ajung la catedră în sistemul de învăţământ preuniversitar.
Nici facultăţile nu mai dau sistemului oameni bine pregătiţi
Disfuncţionalităţi se regăsesc în întreg lanţul de învăţământ. Dacă timp de patru ani, în clasele V – VIII,