Iniţiativa premierului de a cere aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării în privinţa CFR Marfă, în urmă cu două zile, a creat posibilitatea pentru câştigătorul licitaţiei de a îşi recupera garanţia în cazul în care CSAT respinge privatizarea, scriu analiştii ING Bank România. Sursa: CODRIN PRISECARU
”Ieri, premierul a prezentat şi un plan de rezervă pentru cazul în care CSAT respinge propunerea – compania va avea manageri privaţi, o strategie a cărei încercare de implemenetare de către autorităţile române a avut aceleaşi rezultate slabe precum unele încercări de privatizare. O astfel de succesiune de decizii sugerează că planurile privatizării CFR Marfă s-au schimbat probabil", mai scriu specialiştii ING.
Aceştia reamintesc că privatizarea CFR Marfă a fost o condiţie pusă de FMI pentru ca fostul acord să se finalizeze cu succes, şi o nouă înţelegere să fie parafată.
În condiţiileunui elec al privatizării, "îşi va menţine oare FMI atitudinea indulgentă faţă de România în cadrul negocierilor unui nou acord?", se întreabă cei de la ING.
În opinia lor, "întrucât FMI nu este dispusă să renunţe la eticheta de elev model a României", va accepta cel mai probabil încheierea unui nou acord.
În schimb, credibiltatea parteneriatului cu FMI, care ar trebui să de pieţelor încredere în România, ar putea scădea.
"O asemenea lipsă de reacţie credem că va scădea credibilitatea acestui parteneriat şi va diminua astfel şi impactul asupra pieţelor", conchid ei.