Un număr de 55 de angajaţi de la Biroul de Urbanism din cadrul Primăriei Timişoara vor fi trimişi la Budapesta şi Viena pentru a studia modul în care au fost renovate clădirile istorice din aceste oraşe, deplasarea - în valoare de 280.000 lei - fiind plătită din bugetul local.
Viceprimarul municipiului Timişoara Traian Stoia a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că 55 de angajaţi ai Biroului de Urbanism din cadrul Primăriei Timişoara vor fi trimişi în această vară la Viena şi Budapesta pentru a studia modul în care au fost renovate clădirile istorice din aceste oraşe, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Nu este rău să vadă Budapesta şi Viena (angajaţii Biroului de Urbanism din cadrul Primăriei Timişoara - n.r.), dar înainte de asta putem merge la Arad, să vedem că centrul istoric arată mult mai bine decât la noi. Sunt oraşe care au făcut înainte ce trebuia să facem noi. Aceasta este Timişoara noastră, sunt clădiri care ar fi trebuit reparate demult sau demolate. Trebuie să luăm măsuri. Vor vizita Viena şi Budapesta, vor vedea cum arată monumentele istorice, cum sunt ele îngrijite, cum sunt întreţinute acolo", a declarat Traian Stoia.
Potrivit acestuia, deplasarea celor 55 de angajaţi va costa 280.000 de lei, bani ce provin din bugetul local.
În Timişoara, este în desfăşurare un proiect prin care şase clădiri istorice, majoritatea din zona centrală a municipiului, urmează să fie reabilitate în baza unui acord derulat cu sprijin financiar din partea KfW, Banca de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a Germaniei. Proiectul are o valoare de cinci milioane de euro, din care două milioane de euro sunt nerambursabili. În cadrul acestuia au fost identificate 150 de clădiri istorice care necesită lucrări de reabilitare, însă doar o parte dintre acestea ar putea fi cuprinse în proiect. Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.R